Paris!

 
 
Elin skriver:
 

Blogguppehållet beror främst på att jag har varit i Paris! Den underbara staden bjöd på över 30 timmars promenderande, vintageaffärer och såklart, bakverk och mat! Här är ett litet urval av det vi åt:
 
 
 
Efter en kvällspromenad på Mont Marte besökte vi en resturang, La Jolie Boheme,och deras laxsallad (som jag åt) var mycket god. Matilda åt en sallad med rostade baguetteskivor och 4 sorters ostar, vilken också var väldigt god.
 
 
 
 
 
 Sedan åt jag musslor på Leon de Bruxelles på Champs Elysée.Musslorna var smaskiga, men Matilda som tog biff och pommes fick in tråkig mat,även om efterätts-våfflan var god. Så vill ni äta musslor kan ni gå dit, men beställ inget annat...
 
 
Såklart hann vi titta på eiffeltornet med!
 
 
 
 
Jag älskar Magnum-glassen med bara vit choklad, och eftersom den inte finns i Sverige (varför??) så får jag passa på när jag är utomlands. Dock kanske jag inte hade betalat 4 euro om jag vetat innan vad den kostat. Men finutsikt hade vi!
 
 
 
Vi passade även på att besöka mysiga kvarteret Marais. Där hade jag googlat fram ett falafel-ställe som skulle vara något extra, och jäklans vad god falafel de hade! Ett pitabröd fyllt med rödkål, vitkål, grillad aubergine, gurka, två sorters såser och massa smaskig falafel! 5 euro kostade kalaset och proppmätt blev man. Rekomenderas!
L'as du Fallafel, tydligen rekkomnderat av Lenny Kravitz med,där ser man...
 
 
En fika hanns med också. Flan är min nya favoritupptäckt, den är den där pajliknande skapelsen. Det var ett pajskal med bakad vaniljkräm, galet god men ack så mäktig! Såklart en macaroon med =)
 
 
 
Här var vi vrålhungriga och alldeles för trötta för att leta restaurang. Vi valde en och satte os, men när de inte hade mat utan kött och jag inte hade lust att betala överpris för en sallad gick vi helt enkelt ut därifrån. Ja, hungern gör mig till ett monster. Istället hamnade vi på Le paradis du fruit där jag åt en helt okej grillad macka med lax och ägg.
 
 
 
 
En kass och dyr miss på en turistresturang senare behövde vi pigga upp oss. Och ja, sockerchocken i den crepén gjorde mig gott. Älskar att de står på gatan och gräddar crepés, alldeles varma så sockret smälter, mmm. Min hade socker och citron i sig och Matildas Nutella och kokos.
 
 
 
 
Sista lunchen, efter evighetsköande till Louvren, köpte vi på boulangeriet precis bredvid hotellet. Och det ångrar jag att vi inte gjorde tidigare. Min laxquice med purjolök var grym och aprikos-flanet ska vi inte prata om, denna gång hade det smördegsbotten.. Det faktum att efterrätts-flanet är dubbelt så stort som pajen gjorde att jag var ganska mätt...
 
Massa god mat, och någon miss blev det på denna resa. Men flan, det måste jag äta igen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

de finns ju faktiskt i magnum-mini förpackning i sverige! fast då får du ju de andra på köpet också och dem kanske du inte gillar? jag tycker överlag de har mkt godare styckglass utomlands. i italien har de galet mycket glass med choklad, choklad och choklad. lyllo dem!

Svar: Åh, det låter underbart! Jag vet att mini-magnum finns här, men de är ju så små ;)
Elin Karlsson

2013-09-27 @ 13:33:57
URL: http://chibichibimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0