Vegan-Workshop med Mattias Kristiansson

Elin skriver:
 

Igår var jag på vegofesten i Örebro och på en workshop med Mattias Kristiansson, ni vet han från Bake my Day och Vegoriket. Mattias var precis så rolig som han verkar och nästan två timmar bara flög förbi! Vi fick baka veganska bakverk och trots att jag är skeptisk till vegan/vegtariangrejer som ersätter orginalprodukter blev bakverken riktigt goda. Men hade jag fått bestämma hade jag haft riktiga ägg istället för NoEgg-pulver i sufflén och smör istället för margarin i mandeltartletten. Recepten finns på Vegoriket. Det rekomenderas dock inte att äta bakverk till lunch för man blir lätt skakig på eftermiddagen...
 
 
 
 
Förberedelse av pajskal
 
 
 
Och förberedelse av chokladsuffléer
 
 
 
 
Mattias, lätt stressad över suffléerna =)
 
 
 
 
Mandeltartletter. Det glansiga är upphettad aprikosmarmelad, enkelt och väldigt snyggt!
 
 
 
 
Snygg sufflé, faktiskt den första jag äter. God, men kanske inte mitt favoritbakverk.
 
 
 
 
Sedan deltog jag även i en vegansk cupcaketävling. Det gick inte speciellt bra men muffinsen blev goda, så receptet kommer framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0