Skagen

Elin skriver:

Just för tillfället blir det inte så mycket egna recept från min sida, då jag mest flänger runt här och var. För tvåveckor sedan var jag i Holland, Förra veckan i Skagen och nu i helgen var jag i Uppsala ( därifrån ska ni få se bilder månitro!). Om två timmar sitter jag på ett tåg mot 5 dagars kurs på folkhögskola, inkluderat sova-utomhus-hajk...

Men, skagen var det ja. Vi åkte på jobbresa och åt på fiskrestaurang. Mycket trevligt, även om jag rullade fram till sanddynerna på promenaden efteråt...


 

Först serverades vi en soppa gissningsvis på gröna ärtor eller gräslök (danska är ganska svårt att förstå). Den var i vilket fall kokt på skaldjursfond och supergod.

 

 

Sedan blev det marulk med smaskiga tillbehör.

 

 

 

 

Cremé Brulée med hallonsås, chokladsås, mangosorbet, vaniljglass och fruktbitar. Jag ''råkade'' dessutom äta upp en kollegas créme brulée som hon inte ville ha.  Mätt någon?


Kommentarer
Postat av: Orgeltanten

HAHAHA!!!!

"Råkade" var bra du!!! HAHAHAAAA!! Ja sicken middag!!!! Helt GAALET, för att citera en liten volontär jag har hängt med under året.....

Hoppas du får en fin utesovarhajjk! Man kan ju alltid ta in på hotell....

2012-06-04 @ 13:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0