Sallad med varmrökt lax

Elin skriver:
 
Jag köpte en ny brödbok förra veckan, och jösses, jag är kär! Kommer nog baka alla bröd ur den boken tror jag...Just nu står ett surdegsbröd på gräddning i ugnen. När jag experimenterat med lite fler bröd kommer ni få reda på vilken bok ni ska se som en livsinvestering...
 
 
Här får ni ett enkelt recept när man inte är vrålhungrig men ändå sugen på något sommarfräsht.
 
 

 
 
 
 
1 portion
 
1 portionsbit varmrökt lax
1/2 rödlök
1/2 fänkål
En näve körsbärstomater
1/2 pressad citron
1 tsk honung
En skvätt olivolja
Ev. Vitvinsvinäger
Salt, Peppar
 
Skiva rödlöken och fänkålen tunt. Blanda ihop citronsaft, olja och honung och lägg ner löken och fänkålen i dressingen. Låt stå 30 minuter.
 
Skiva tomaterna och blanda ner isalladen. Smaka av med salt, peppar och eventuellt vinäger. Lägg upp i en tallrik och toppa med laxbiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0