Festmiddag på Uppsala slott

Elin skriver:
 
Första Juni firades det att min morfar blev jubeldoktor i Uppsala, dvs. han har varit doktor i farmakognosi i 50 år. Jag och min syster åkte kl.05.00 från Göteborg för att vara med på detta firande. Först satt vi på en tre timmar lång doktorsavhandling på latin. Ja, lite tunga ögonlock där...
 
Sedan åkte vi till hotellet och svidade om för det var minnsan middag på Uppsala slott med långklänning på kvällen!
 
 
Klänningen jag hade bar min mormor på morfars doktorsavhandling för 50 år sedan. Den var dock lite tight över magen, men jag hade å andra sidan himla snygg hållning den kvällen!
 
 
 
Fördrink på slottet, jojomen!
 
 
Förrätten var en västerbottensbakelse med kalixlöjrom och rödlöksbröd
 
 
 
De som åt kött fick kalvytterfilé ( tror jag) medans jag fick torsk med murkelsås och smörslungad färskpotatis
 
 
 
Syster Lollo
 
 
 
 
Efterrätten var jordgubbsparfait med lakritsrippel och varm rabarbersås. Och galet mycket vin...
 
 
 
 
Inte varje fredagskväll man får svassa runt på ett slott i långklänning.
 
 
 
Fullt normala systrar på en galet häftig kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa-Maria Gunnarsson

Jättesnygg, bra och rolig blogg!

Svar: Tack =)
Elin Karlsson

2013-11-12 @ 11:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0