Entrecote med ugnssrostad färskpotatis och kryddsmör

 
Louise skriver:
 

Idag hade jag en hemsk dag! Ingenting blev som jag ville och allt kändes skit. Då lagade jag till den entrecote jag råkade ha i kylen, serverade den med smörstekta kantareller, ugnsrostad färskpotatis och det kryddsmör jag tillverkade för lite drygt ett år sedan! Sen blev jag ganska mycket gladare...
 
 
Gör så här:

Koka upp potatisen i lättsaltat vatten. När den kokat upp, dra kastrullen från plattan och låt stå i vattnet 5 min.
Ugnsstek dem sedan i 225°C i ca 30 min, ta ut och rör om efter halva tiden. Riv över lite parmesanost och strö över lite flingsalt och rosmarin då det är ca 7 minuter kvar.
 
Smörstek kantareller med lite salt och peppar.
 
Stek entrecoten ca 3 minuter på var sida i en het panna.
 
Servera med vaxbönor och haricot verts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0