Morgongröt

Elin skriver:

Igårkväll satt jag på köksmöte och förhoppningvis löser sig köksproblemen nu. Skönt. Men nu när jag helt plötsligt ska betala all min mat själv och ha ett 100%-jobb kanske det inte riktigt kommer att bli samma uppdatering här. Lite småtråkigt men så är det.

Här kommer dock ett recept på billg och god frukost. Eller gör som jag, ät den till kvällsmat.



1 portion

1 dl havregryn
1 dl äppeljuice
1 1/2 dl vatten
1 krm salt
Ev 1 msk linfrön
Ev 1 msk russin
Kanel
Mjölk

Blanda havregryn, äppeljuice, vatten och salt i en kastrull. Koka upp och låt småkoka i 4 minuter tills vätskan harkokat in. Blanda ev i russin och linfrön. Servera med kanel och mjölk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0