Äpplepaj med vispad Créme Fraiché

Elin skriver:

Jag har fortfarande inget tillgång till dator och alla mina utkast har på något mystiskt sätt försvunnit. Så inläggen blir allt mer sporadiska, men när jag får tillbaka min dator i fungerande skick, då jäklar!

Här är i allafall ett tips på vad man kan ha till en snabbt ihopsvängd smulpaj. Vispad Cremé Fraiché. Köp en fet variant och vispa dem med elvisp. Blanda i lite vaniljsocker, och voilá, en ny vaniljsås. Supergott!


Själva smulpajen är bara ett tunnt skivat äpple toppat med smör, havregryn, strösocker, solroskärnor och kanel som blandats ihop till en smulig smet. Grädda i 175 grader tills frukten är mjuk och smulorna fått färg.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0