Söndagsmiddag - bergtunga

Louise skriver:

För att göra min syster nöjd och även tala om vad jag pysslat med kommer här ett inlägg...
Jag har (försökt) tentaplugga mellan arbetet och sängen kan man säga, för usch vad trött jag varit!
Har dessutom försökt planra helgens begivenheter, så idag var det storhandling tillsammans med sambon som gällde.
Vuxenpoäng...
Ja ja, här kommer i alla fall bild på det vi åt till varmrätt i söndags:



Pannera bergtungan i rågmjöl, salt och peppar.
Smörstek sedan. Samtidigt smörsteker du purjolök och champinjoner i en annan panna.
Till detta serveras kokt potatis samt en god sås. I det här fallet vitvinssåsen som vi säljer
på jobbet som jag hottade upp med två pressade blodapelsiner samt en gnutta fikonbalsamico.
Dekorera med citron.
Snart kommer ett inlägg med efterrätten =)
Supergptt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0