Småpajer

Elin skriver:

I fredags var jag på en Italiensk restaurang och beställde spenat- och ricottatortellonni. Det skulle vara pinjenötter till men de var inte på, så jag frågade servitören och han kom raskt springande med dem. Det ångrar jag idag. Allt jag har ätit idag har nämligen haft en besk eftersmak som stannat länge i munnen. Långt bak i minnet vet jag att jag har läst om åkomman pinjemun och efter lite googlande kom jag fram till att det är precis det jag har fått.  Man tror att det beror på härskna pinjenötter( eller kinesiska) och åkomman går förhoppningsvis över på några dagar. Spännande.


Nu till lite roligare saker. Jag är helt galen i pajer, och för några veckor sedan gjorde jag massa småpajer.
Väldigt enkelt egentligen, gör bara en pajdeg och tryck ut i mazarinformar. Förkorta gräddningstiderna något bara. Sedan kan man ju göra massa olika fyllningar isället för en stor med samma smak. Perfekt!


 

Dessa är fyllda med fetaost, lök, ostblandning och soltorkade tomater/spenat.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh, det är så hemskt med pinjemun... Jag har drabbats 2 gånger, det hartagit 1-2 veckor innan det gått över. Men det är ju så gott med pinjenötter.

2011-03-29 @ 22:01:33
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Elin

Det är ju jättegott, så man måste ju äta det ändå =)

2011-03-30 @ 18:20:38
URL: http://mumseriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0