Vad skulle du äta i resten av ditt liv?

Inspirerad av Remsans Bistro så gör jag min egen topp 10-lista över tio saker jag skulle äta om jag bara fick välja just de 10.

Here we go!

1) Bröd. Finns det något bättre än en skiva nygräddat, underbart doftande bröd med smältande smör på? Jag skulle kunna leva på bröd resten av mitt liv.

2) Ostkaka. Min absoluta favorit alla kategorier. Fika, middag, efterrätt. Det funkar till allt!

3) Ost. Brie, Parmesan, Feta, Haullomi, Gorgonzola...

4) Turkisk Youghurt. Det bästa man kan ha i kylskåpet, fungerar till allt.

5) Honung, så underbart gott!

6) Pasta. Vad vore världen utan pasta?

7) Te. Den bästa drycken ever. Jag dricker minst en kopp per dag.

8) Spenat. Måste jag välja en grönsak så blir det spenat. Fryst eller färsk spelar ingen roll, det är lika gott vilket som.

9) Linssoppa. Billigt, näringsrikt, mättande och underbart gott. När jag ska leva som fattig student lär detta bli min räddare i nöden.

10) Choklad. Ingen 10 i topp är komplett utan choklad. Punkt slut.

 

 

Glass fick tyvärr inte plats på listan, men skulle definitivt hamna på 11 plats. Bilden är från Smultronstället i Söderköping där de har de mest fantastiska glassuppläggningar!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Vad roligt att du gjorde en egen lista. Men visst är det svårt att välja ut bara 10 livsmedel...

Vilken fin blogg du har! Kram.

2011-02-21 @ 08:03:24
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja herregud, jag hade bslutsångest =)



Tack!

2011-02-24 @ 21:27:15
URL: http://mumseriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0