Bär i chokladkräm

Louise skriver:

I fredags när jag var gräsänka så unnade jag mig så klart en god efterrätt oxå... Den här var väldigt lättgjord och mycket god samt att den går att variera hur mycket som helst, ta bara annan choklad eller andra bär/frukter så har man genast en ny efterrätt...

2 portioner eller en stor

Ingredienser:
1 dl crème fraiche
50 g choklad, gärna 70%
1 msk strösocker
125 g färska bär t.ex. hallon, blåbär eller björnbär, eller färsk frukt så som clementiner

Gör då här:
Koka upp crème fraichen.
Hacka chokladen fint och rör ner den tillsammans med sockret i den varma crème fraichen.
Lägg bär i botten på 2 glas.
Fördela chokladkrämen över och avsluta med ett lager bär.
Ställ kallt till servering.




Kommentarer
Postat av: Nellie-Sockertussen

Jisses vad gott det ser ut =)



Jag har en tävling på min sida som jag tänkte tipsa dig om, du kan vinna ett unikt smycke =)



Och nästa vecka kan du vinna en köksassistent från OBH Nordica =)



Titta gärna förbi och var med och tävla!



Kram

/Nellie



http://sockertussen.blogspot.com/2011/12/tavling.html

2011-12-07 @ 20:12:51
URL: http://sockertussen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0