"Jag-har-sagt-upp-mig" fest!

Louise skriver:

I lördags hade jag fest för att fira att jag har sagt upp mig och ska börja på nytt jobb.
Syrran var inbjuden och detta innebar givetvis att hon fick hjälpa till med matlagningen!
Det blev pajer, goda bröd och småkakor. Vi började så smått redan på fredagskvällen med att förbereda och göra kalljästa frallor . I brist på plats i kylskåpet jäste vi dem i lägenhetens näst kallaste utrtymme... klädkammaren...
Sedan gick vi upp tidigt pä lördagen och började laga mat...



Här bakas det kakor, jäses bröd och görs pajer för fullt.
I förgrunden syns de fantastiskt goda havrekakorna vi gjorde (recept kommer).
Vi bakade även kardemummakakor, focaccia, grisinis (recept kommer), köttfärspaj (recept kommer), svamp- coh baconpaj (recept kommer) och rödbets- och chevrépaj (recept kommer).
På det hela taget en mycket lyckad tillställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0